Telefonů se prodalo v druhém čtvrtletí letoška více než minulý rok a výrobci tak prodávají víc, avšak rovnováha sil se mění a Xiaomi je tak už pouze 1 % od Applu na druhém místě.
Samsung však globálně stále s menším náskokem vede, zatímco v Číně třeba drtí mobilní trh Huawei, jež má dvakrát větší podíl než druhé vivo, a to ještě ani nevydal novou generaci telefonů.
Dostáváme detailnější informace o druhém čtvrtletí letošního roku v mobilním trhu. Už nějaký ten pátek známe pořadí výrobců, ale nyní máme ke všemu konkrétní čísla. Už tedy víme, že s 19 % celosvětového trhu smartphonů vede Samsung, jenž vyslal do světa 53,5 milionů telefonů, což znamená nárůst prodejů o 1 %. Rovnováha sil se ovšem mění, jelikož podíl trhu Samsungu meziročně klesl z loňským 21 %.
Důvodem přitom není Apple na druhém místě. Ten má letos 16 % trhu, což je ve skutečnosti o 1 % méně než loni. 45,6 milionů telefonů ovšem znamená pro jablečnou značku o 6 % vyšší prodeje. Trh zkrátka roste, ale uživatelé se očividně přesouvají. A značkou, která na tomto faktu nejvíce vydělala, je globálně v druhém čtvrtletí roku Xiaomi.
Xiaomi mělo loni 13 % trhu, letos už je to nyní 15 % a je tedy už opravdu těsně za Applem. V posledním zhruba roce se Xiaomi pomalu prodeji posunovalo každým čtvrtletím a dotahovalo Apple, přičemž pokud budeme takto pokračovat dál, tak můžeme vidět začátkem nového roku konečně Xiaomi na druhém místě. Letos to už bude mít ovšem Xiaomi těžké, jelikož jej sice teprve čeká velký prodej ohebných telefonů a poté vlajky Xiaomi 15, avšak iPhony 16 budou nepochybně větším trhákem. Apple vždy koncem roku vystřelí. Plus tu máme fakt, že třeba těm ohebným telefonům v Číně kraluje nyní drtivou nadvládou Huawei, který ještě ani nevydal svou nejnovější generaci skládaček pro letošek. Huawei následuje vivo, Honore OPPO, Samsung a až poté tu máme Xiaomi.
V každém případě Xiaomi vyslalo do světa za druhé čtvrtletí letoška 42,3 milionů telefonů, což je meziročně o 27 % více. Na čtvrtém místě je globálně vivo, jehož podíl se meziročně zvětšil o 1 % na celkových 9 %. Počet prodaných telefonů je ovšem o 19 % vyšší. Na posledním místě máme poté Transsion, jemuž patří značky Tecno a Infinix. To začíná už podílově stagnovat. 25,5 milionů telefonů je o 12 % více než loni, avšak podíl trhu 9 % je stále stejný.
Co se celkového trhu smartphonů týče, tak máme samé dobré zprávy. Po celém světě se totiž prodalo podle všeho 288,9 milionů telefonů, což je meziroční nárůst o 12 %. Očividně se tedy výrobcům daří, ale procentuální podíly značek se po letech začínají pomalu vyrovnávat díky ostřejšímu konkurenčnímu boji, což je samozřejmě skvělá zpráva pro všechny. Značky se totiž musí ještě více snažit.
Pokud by si to i Koncern BBK tj. Oppo, Vivo, 1+, Realme, iQOO počítal dohromady (..jsou naštěstí pro ně Dost Chytří, že ne :) , kde by asi Michale byl i Samsung? ;)
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Nastavení cookies: Aby web fungoval, tak jak ho znáte
Aby naše webové stránky fungovaly správně, našli jste na nich, co hledáte, ušetřili spoustu času a nezobrazovaly se vám věci, které Vás nezajímají, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se ukládají ve vašem prohlížeči.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.