Tohle je nové plně elektrické kupé od Audi s výkonem 590 koní A k tomu je čtyřdveřové

29.11.2018 15:00 / od Michal Šrajer
/Photos/xiaomi_mi_8_lite_foto__23_.jpg
  • Audi e-tron GT je čtyřdveřové kupé s výkonem 590 koní a maximální rychlostí 240 km/h
  • Dojezd má činit zhruba 400 kilometrů a 90kWh baterie se dokáže nabít z 0 na 80 % za 20 minut
  • Velký důraz je kladen na vysoce efektivní rekuperaci a šetrnost k přírodě během výroby
  • Automobil se má dostat do prodeje v roce 2020

Audi se nijak netají tím, že hodlá v budoucnu sázet ve velkém na elektřinu. Na různých akcích jsme dostali náhled na elektrické SUV, super sporťák či autonomní Aicon. Podle všeho chce mít Audi do roku 2025 v prodeji 12 čistě elektrických vozidel, která budou různých tříd a typů karosérie. Automobilka očekává, že do těchto sedmi let budou tvořit třetinu zisků právě elektromobily.  

Do této strategie pasuje také nově představený koncept Audi e-tron GT, jenž se má dost v nějaké podobě na trh v roce 2020. Rok po elektrickém sporťáku a SUV. Ani GT přitom není rozhodně žádný lenoch. Naopak lze už ze jména vyčíst sportovní zaměření, které jde vidět i v parádním designu automobilu. Jde zde vidět již současný styl Audi, ale zároveň zde máme i lehce futuristické prvky, jako je třeba spojené zadní světlo (byť to najdeme už u dnešních modelů Audi). Tvar zadní poloviny vozu mi přitom připomíná lehce Porsche, čemuž se už ani nedivím, jelikož podle Audi se Porsche výrazně podílelo na vývoji.  

Výkon pak činí 590 koní a z 0 na 100 km/h se dostanete za 3,5 sekundy a na 200 km/h za 12 sekund. Maximálka pak činí zhruba 240 km/h a dojezd by se měl pohybovat kolem 400 kilometrů, za což se zaslouží více jak 90kWh baterie. Vhod přijde rozhodně také rychlé 800V nabíjení, jenž dostane baterii z 0 na 80 % za 20 minut. A mimochodem není E-tron GT jen o rychlé jízdě, jelikož jde zároveň o čtyřdveřové kupé, takže se s ním dá i cestovat s menší rodinkou. 

Asi nejzajímavější technologií je zde rekuperace energie, na níž se Audi zaměřilo. Tu známe u elektromobilů už dlouho, ale ne vždy je tak účinná jako zde. Podle Audi nebude auto používat v 90 % případů brždění ani své keramické brzdy. O vše se postará samotný motor. Zároveň se Audi možná až moc chlubí tím, že interiér je dle všeho “veganský”. To znamená, že veškerá kůže a látka je umělá a kupříkladu koberečky jsou prý z recyklovaných rybářských sítí.  

Na závěr doplním, že GT má těžiště rozvržené stejně jako R8, avšak nepodává na okruhu pochopitelně tak dobré výkony. Byť to tak zepředu vypadá, tak skutečně nejde o nějakého elektrického nástupce tohoto čistě sportovního modelu. Ale nezoufejte, elektrické Audi R8 se určitě během těch dlouhých sedmi let ukáže. Na to vsadím krk. 


Diskuze k produktu...Zobrazit vše

0 komentářů

Systémové upozornění

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Popis: You are only allowed to change your username once every 90 days. A record of your username change will be displayed in your public profile, but your old username will not be displayed.

Chyba formuláře

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.

V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Úspěšně provedeno

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Informace

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Nějaká informace

NÁZEV PROBLÉMU

Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?

Problém s přihlášením

UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL

Zadaný email není ve správném tvaru.


Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.