Prodeje telefonů globálně stále meziročně klesají v důsledku neustále rostoucí inflace.
Ve finále mají tak výrobci nečekaně velké množství vyrobených telefonů, které nikdo nechce.
To vede prý ke změnám strategie i portfolia u mnohých společností, přičemž nejhůře je na tom střední třída.
Agentura Canalys začíná zveřejňovat výsledky svých průzkumů mobilního trhu za druhé čtvrtletí roku. Brzy tak budeme vědět, jak si jednotliví výrobci vedli a kdo stále roste. Prozatím se však musíme spokojit s trochu obecnějším přehledem o mobilním trhu jako takovém, a i zde najdeme zajímavá fakta.
V důsledku neustále rostoucí inflace si lidé nekupují telefony jako dřív, což vede k poklesů prodejů o celých 9 % oproti předchozímu roku. Byť oproti předchozímu čtvrtletí můžeme vidět malé zlepšení. Co je však horší, tak výrobci jsou tímto faktem zaskočení a všude je na skladech spousta telefonů, které nikdo nechce. Obchody a výrobci jich mají stále příliš mnoho, což vedlo dle Canalys značky k přehodnocení letošní strategie a svého portfolia pro zbytek letošního roku.
V největších problémech přitom není vlajková třída, jelikož u extra drahých telefonů jsou už lidé zvyklí pořádně platit, takže další menší zdražení není v poměru k původní ceně takový problém. Zato střední třída trpí nejvíce. Ceny celoplošně narostly, třída je nyní přecpaná telefony, hromadí se na skladech, ale lidé zkrátka letos hledají něco ještě levnějšího. Tento trend pochopitelně nezneklidňuje pouze samotné výrobce telefonů, ale také jejich dodavatele součástí, kteří nevěstí nic dobrého ani pro zbytek roku.
Pokud jde o samotný žebříček nejprodávanějších značek na světě pro druhé čtvrtletí 2022, tak nás nečekají žádná překvapení. Je to vcelku vyrovnané, ale na první místě sedí Samsung s 21 % trhu, přičemž ovšem prodeje oproti prvnímu čtvrtletí klesly. Klesá také Apple, ale stejně se udržel se 17 % na druhém místě. Jediný v TOP 5, kdo výrazněji narostl oproti prvnímu čtvrtletí, je kupodivu Xiaomi, jež obsadilo třetí příčku s 14 %. OPPO s 10 % se pak na čtvrtém místě skoro nehnulo, a tak jej mohlo lehce dohnat vivo s 9 %, jež uzavírá pět největších značek na trhu.
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.