Recenze Kugoo Kirin S1: Levná, ale místy nebezpečná

Koloběžka pro občasné jezdce
  • Poměrně levná
  • Dobrý rozjezd z místa
  • Rychlost 25 km/h
  • Výkon 350W
  • Brzdí velice nepříjemně
  • Tvrdá gumová kolečka
  • Menší výdrž na baterii
  • Slabší konstrukce
  • Nizký jas displeje

Recenze produktu...

Když se pohybuju po ulicích Prahy, tak si často všímám, že spousta lidí vlastní elektrickou koloběžku, která je na silnicích a cyklostezkách vidět čím dál častěji. Není se čemu divit, protože je to pohodlný způsob přepravy. Na druhou stranu ji nevyužijete všude a pražské kočičí hlavy jim dělají často problém. Jak je na tom elektrická koloběžka Kugoo Kirin S1? Obstála vulicích Prahy, nebo ji stověžaté město pokořilo? 


Konstrukce a zpracování 

Nejprve si probereme konstrukci a zpracování koloběžky. Od ostatních elektrických koloběžek se Kirin S1 nijak zvlášť neliší, což je celkem jasné. Budu ji ale srovnávat s koloběžkou Xiaomi Electric Scooter Pro, která se už sice neprodává, ale jedná se o jednu z nejběžnějších koloběžek, která brázdí české ulice. Minimálně tedy v Praze. 

Kugoo Kirin S1 má kovovou konstrukci s oranžovými prvky. Konstrukce je ale už při prvním nasednutí nebo nastoupení docela zklamání. Ne tedy, že by byla úplně špatná, ale cítíte, že není tak pevná, jak by mohla být. Ono i při srovnání s Xiaomi koloběžkou je ta stabilita na ní o něco horší a je podstatně subtilnější. Po delším testování ale musím říct, že je kolobka pevná a leccos vydrží, takže v pohodě.  

Co mě trošku zamrzelo, jsou osmipalcová kolečka. Zatímco Xiaomi má k dispozici nafukovací pneumatiky v základu, tak Kirin S1 je je má gumová plná. Na rovné asfaltce je to v pohodě, ale když přejedete na cestu s nerovnostmi, nedej bože na cestu z kočičích hlav, tak už to poznáte. Koloběžka je totiž strašně tvrdá a každá nerovnost se promítne ve vašich rukách a taky zubech. V podstatě celé tělo vám začne nepříjemně vibrovat a není to žádná hitparáda. Kirin S1 se tedy hodí spíše na rovné asfaltové silnice nebo cyklostezky, kde s ní budete jezdit bez obtíží. 

Co se mi oproti Xiaomi koloběžce taky nelíbilo, je výška a velikost řídítek. Pokud měříte 190 centimetrů, stejně jako já, tak pro vás řídítka u Kirinu S1 budou celkem nízko. Není to extra velký problém, ale při přesedlání na koloběžku od Xiaomi, která má řídítka výš, je to fajn pocit. Po chvíli si ale na to dokážete zvyknout a pro vzrůstově menší lidi to vůbec nevadí.  


Displej a tři režimy jízdy

Na řídítkách najdeme samozřejmě displej, na kterém jsou informace o zapnutém režimu, aktuální rychlost, info o zapnutém předním světle nebo jestli máte ke koloběžce připojený telefon přes Bluetooth. Displej jako takový je dostatečně velký a zobrazuje všechno to, co potřebujete. Při jízdě se vám stejně nejvíce hodí jen ta rychlost. Musím však displeji vytknout jeho svítivost, která není úplně nejlepší. Na rychlost vidíte dobře, ale na ostatní ikonky už tolik ne. Hlavně mi to vadilo ve chvíli, kdy jsem si nebyl jistý, jaký režim jsem měl zapnutý.  

No a ty režimy jsou k dispozici celkem tři. Koloběžka umí jet až 25 kilometrů za hodinu, stejně tedy jako ta od Xiaomi. No a máte k dispozici základní režim, kdy můžete jet maximálně 10 kilometrů za hodinu, takže to má být úspornější režim, taková obdoba Eco režimu v Xiaomi. Druhý režim vám dovolí jet až 20 kilometrů za hodinu, no a třetí pak maximálně 25 kilometrů za hodinu.  

Rychlost jako taková je tak srovnatelná s tou koloběžkou od Xioami. Dojezd je ale menší. Na oficiálních stránkách výrobce se v kolonce specifikace uvádí, že můžete dojet až 25 kilometrů, no a o něco níže píše výrobce že až 30 kilometrů. Reálnějších bude těch 25, ale všechno záleží na tom, v jakém režimu pojedete a taky kolik vážíte a jakým terénem frčíte. Já se svou výškou 190 centimetrů a váhou 80 kilo odhaduji maximální dojezd na 15 až 20 kilometrů, protože jsem převážně využíval toho nejvýkonnějšího režimu, což baterku drásá daleko více. Xiaomi koloběžka jen pro srovnání ujede až 45 kilometrů.  


Do kopce se jí nechce

Proč ale srovnávám koloběžku Kugoo Kirin S1 v přepočtu za necelých 10 tisíc korun bez daně, tedy za necelých 12 tisíc s daní, s koloběžkou Xiaomi, kterou nyní seženete za zhruba 15 tisíc korun? Je to jednoduché, Kugoo totiž nabízí o něco vyšší výkon. Kirin S1 má totiž výkon 350W, zatímco udávaný výkon Xiaomi je 300W. Projeví se to ale nějak? 

Ano, projeví. Uvidíte to především při startu. Zatímco u Xiaomi se musíte první odrazit a poté až přidat plyn, Kugoo Kirin S1 se bleskově rozjede z místa a v prvních několika metrech je daleko před Xiaomi. Pokud jedete na rovince s dobrým povrchem, tak jedou koloběžky v podstatě stejně. Jiné je to však do mírného kopce.  

Testoval jsem Kugoo kousek od mého bytu v parku, kde jsou kromě rovinek i cesty do kopce a moc se jí do něj nechtělo. V tom nejprudším kopci jsem jel maximálně 5 kilometrů za hodinu. Když jsem tam vzal naopak Xiaomi, tak ta si vedla o něco lépe. V nejprudším kopci jsem na ní dokázal jet až 9 kilometru za hodinu. Řeknete si, že to není zase až tak velký rozdíl, ale když na té koloběžce stojíte, tak je ten rozdíl markantní. Do kopce tedy v téhle nesoutěžní disciplíně vyhrává Xiaomi. 

Z kopce to ale samozřejmě umíte rozjet pořádně, dokonce až třeba na 34 kilometrů za hodinu. Zatímco ale Kugoo jede i bez zmáčknutého plynu, tak Xiaomi sama brzdí, neboť má k dispozici i rekuperaci, která má dobíjet baterii právě v případě, že se s ní řídíte z kopce. To Kugoo nemá, ale to nevadí, protože to dobíjení u Xiaomi není nijak zvlášť markantní.  


Pozor na brzdy!

No a s jízdou z kopce přecházíme samozřejmě k brždění, které na zběsilé jízdě z kopce zajisté budete potřebovat. Na řídítkách jsou dva pedály, jeden pro plyn a druhý pro brzdu. Na brždění si musíte na začátku hodně zvykat. Já jsem alespoň musel. Je totiž hodně ostré. Zatímco Xiaomi má na zadním kole kotoučové brzdy, Kugoo je nemá. 

Při brždění je tedy následující postup. Zaprvé – určíte si místo, kde byste chtěli začít brzdit, abyste dobrzdili v pohodě. Zadruhé – připravte si postoj, kdy se nakloníte lehce dozadu, aby bylo těžiště více na zadní straně. Zatřetí – zapřete se do řídítek. Začtvrté – začněte brzdit a připravte se, že to škubne.  

Kirin S1 totiž nebrzdí postupně a plynule, ale spíše právě škubavě a naráz. Pokud je tedy mokrá silnice a chcete si přibrzdit do zatáčka, tak musíte být hodně opatrní, protože to může kvůli špatnému brždění, a navíc tvrdým pneumatikám, podklouznout. Vím, o čem mluvím. Stalo se mi to a málem jsem skončil na zemi.  

Brždění je tedy hlavní problém, co se mi na koloběžce nelíbilo. Všechno je poměrně v pohodě, ale ta brzda je kámen úrazu koloběžky, protože je místy až nebezpečná. Hlavně v prvních chvílích, kdy na koloběžku poprvé vlezete a netušíte, co od brzdy můžete čekat.  

Zajímavé je taky to, že na Xiaomi máte pohon koloběžky na předním kole, respektive motorek roztáčí ono přední kolo. V případě Kugoo Kirin S1 je to ale naopak a motorek roztáčí kolo zadní. Na to je opět třeba dát pozor, hlavně v zatáčkách, a především na mokrém povrchu. V zatáčce totiž často můžete dostat smyk, což není vůbec nic příjemného a ta brzda vám pak taky moc nepomůže.  


Výdrž baterie? Nic extra

Ještě se mrkneme na samotný akumulátor koloběžky. Ten dobijete zhruba za 4 hodinky. Na cestu do práce a z práce to v pohodě stačí. Já dojíždím z bytu do práce zhruba za 25 minut a kombinuju metro a autobus a část samozřejmě jdu pěšky. S koloběžkou jsem jel napřímo a byl jsem před prací zhruba za 23 minut, takže pohodička, co se týče času. Měl jsem ale problém s cestou a ranní špičkou. Někde je totiž na silnici cyklo pruh, jinde není a po chodníku s koloběžkou jezdit nemůžu. V ranním provozu, ostatně i v odpoledním, byla jízda na koloběžce dost nepříjemná a musel jsem dávat hodně pozor. 

Dobré je, že se dá koloběžka složit
a můžete ji vzít do ruky a pohybovat
snadněji.

Jinak je lepší po příjezdu do práce opět koloběžku připojit k síti a do dvou hodin ji máte zase na 100 procentech a jízda domů je zajištěna. 

Nedoporučuju to moc podceňovat, protože samotná koloběžka váží 12 kilogramů a odrážet se na ní ještě s vlastní vahou moc nechcete. Navíc je oproti klasickým bezmotorovým koloběžkám výš kvůli baterce, takže ono ani to odrážení není tak pohodlné. Navíc do kopce je to fakt hell. No a pokud už se koloběžka vybije a jste nucení se odrážet, tak ji nezapomeňte vypnout, protože pokud ji nevypnete a budete se odrážet bez plynu, tak bude motor sám lehce brzdit, což vám ještě stíží snažení. 

Dobré ale je, že se dá koloběžka lehce složit a můžete ji vzít do ruky a pohybovat se tak v městské hromadné dopravě nebo v obchodě. Dvanáct kilo se za chvíli pronese, to je jasný, ale není to úplně nejhorší.  


Vyplatí se?

Elektrická koloběžka Kugoo Kirin S1 není obecně úplně špatná, ale mám pár věcí, co bych vytknul. Především je to místy nebezpečné prudké brždění, které není úplně ideální a je třeba si na něj dát pozor. Potom jsou to osmipalcová plná gumová kolečka, která přenesou do konstrukce každou nerovnost a pak vibrujete o s to šest. Taky displej by mohl být jasnější. 

Na druhou stranu má koloběžka dobrý odpich, rychlost je v pohodě a jezdí se na ní celkem pohodlně. Když teda máte před sebou hezkou rovnou cestu. Navíc je oproti jiným koloběžkám dostupnější. V době, kdy recenzi natáčím, tedy v červenci 2020, má výrobce na oficiální stránkách akci, kdy můžete dostat koloběžku za zhruba 273 dolarů, tedy 6 400 korun bez daně. Oproti původním 9 400 korun bez daně je to tedy podstatný rozdíl.  

Pokud tedy nechcete dávat za elektrickou koloběžku úplně majlant a toužíte si ji spíš vyzkoušet, než budete investovat 15 tisíc a víc, tak proč ne. Je svižná, doveze vás do práce i z práce a užijete si s ní celkem i zábavu. Osobně bych ale radši volil základní model od Xiaomi s klasickými pneumatikami. Navíc za původní plnou cenu bych Kugoo Kirin S1 kupovat nedoporučoval.


Parametry produktu...

Diskuze k produktu...Zobrazit vše

0 komentářů
  • cellbreaker-25. červenec 2020

    Pěkné Honzo, jen jedna drobná připomínka: Pedály nelze mít na řídítkách, neb ty lze ovládat pouze nohama ;)

    Odpovědět 

Anketa

Systémové upozornění

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Popis: You are only allowed to change your username once every 90 days. A record of your username change will be displayed in your public profile, but your old username will not be displayed.

Chyba formuláře

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.

V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Úspěšně provedeno

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Informace

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Nějaká informace

NÁZEV PROBLÉMU

Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?

Problém s přihlášením

UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL

Zadaný email není ve správném tvaru.


Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Hodnotit tento produkt

VOLITELNĚ: Pokud nechcete přijít o důležité informace o telefonech, vyplňte svůj e-mail a my Vás budeme pravidelně informovat.

Přeji si být informován:

Informace bez starostí

TO NEJLEPŠÍ Z TECHARENY V EMAILU

Pravidelný výpis toho nejzajímavějšího do Vaší e-mailové schránky.