Recenze JBL Live 650BTNC: Snadné doporučení

• Aktivní potlačení hluku se hodí
  • Nemusí být extra pohodlná
  • Nepraktické ovládání
  • Komplexnější skladby nezní moc dobře
  • Vyšší cena

Recenze produktu...

Zrovna když jsem si říkal, že bych si dal rád menší pauzu od recenzí všech těch notebooků a telefonů, tak nám přistály do redakce bezdrátová sluchátka JBL Live 650 BTNC. Logicky jsem po nich tedy rychle skočil a nechal se velice příjemně překvapit. Tahle sluchátka rozhodně stojí za vaši pozornost.

Konstrukce a výdrž

Než se dostanu ke zvuku, tak si prodejme sluchátka jako taková. Jsou vyrobena z plastu, ale nepůsobí nijak levně, nevržou a konstrukce je vcelku bytelná. Náušníky jsou pohodlné, ale ocenil bych je krapet větší, takhle jsou sluchátka až moc mělká. Pár lidí, kterým jsem je dal na vyzkoušení, se s nimi necítilo nejlíp. Pokud máte větší uši, tak nemusí být extra pohodlná.

I já jsem si ostatně nepřišel jako v peřince, avšak ne kvůli náušníkům. Mě zamrzl takzvaný náhlavní most, který leží na vaší hlavně. Ten je potažen textilní látkou a působí skoro nezničitelně, ale chtělo by to víc vycpávky, nebo aby byla alespoň měkčí. Takhle mě občas po nějakých dvou hodinách nonstop poslouchání začala na místě dotyku trochu bolet hlava a musel jsem si dát na pár minut pauzu. Ale to je jen maličkost, menší pauza nikoho nezabije. Hlavně že drží sluchátka na uších i při běhání pevně, ale nesvírají nijak nepříjemně hlavu.

Samozřejmě jedná se o bezdrátová sluchátka, takže je u nich důležitá výdrž, která se naštěstí pro mě pohybovala kolem proklamovaných 30 hodin v závislosti na používání. Jakmile ale zapnete aktivní potlačení hluku, tak je výdrž na zhruba 22 hodinách. Pár dní ale dáte pořád bez problémů a občas sluchátka zkrátka hodíte večer na necelé dvě hodinky na microUSB nabíječku. Rád bych tu viděl už USB-C, jelikož mám doma už skoro všechno s ním, takže na cesty bych musel brát kabel navíc, ale co, u sluchátek, která nabíjím jednou za čas mi to tak moc nevadí.

A pokud nemůžete dobíjet, můžete sluchátka vždy používat i vybitá skrz 3,5mm jack stačí zapojit kabel do pravé mušle, což mě dostává nenápadně k ovládacím prvkům sluchátek, která zde také najdete. V dnešní době byste mohli očekávat dotykové ovládání, ale kdepak. Můžete jen na levou mušli poklepat pro zapnutí Google Asistenta či Amazon Alexi, to je vše. Veškeré ovládání sluchátek tlačítky je nacpané pohromadě na pravé straně a je to peklo.

Sluchátka si rozumí s Google Asistentem i AlexouKdyž jsem totiž chtěl u sluchátek něco udělat, tak jsem se většinou netrefil a zmačkl něco jiného. Tlačítka nemají dostatečně velké oddělení, neliší se texturou a nemají ani dostatečně odlišnou hloubku. Prostě nic. Když jsem tedy chtěl hudbu třeba pozastavit, tak jsem omylem změnil hlasitost, nebo vypnul potlačení hluku. Když jsem zase chtěl vypnout to potlačení hluku, tak jsem velice často zmáčkl Bluetooth párování. Což je další věc. Vždycky bývá Bluetooth v zapínacím tlačítku. Zmáčknete pro zapnutí/vypnutí a podržíte pro párování. Pro je tady sakra všechno zvlášť? Aby bylo ovládání méně pohodlné?

Oceňuji ovšem fakt, že když mám sluchátka spárovány s počítačem i telefonem, tak je nemusím vpínat a přepojovat z jednoho na druhé. Takhle prostě poslouchá na počítači a když vyrazím ven, nebo mi někdo volá, tak jen vezmu mobil a zvuk jde zase z něj. Nic nemusím řešit. Tohle už by měli mít každá bezdrátová sluchátka a je ostuda, že ani některé nejdražší kousky tohle nemají.

Kvalita zvuku a funkce

Ale dost už o všem kolem, jdeme na zvuk. JBL mělo vždy super reproduktory, ale pokud mám být upřímný, tak sluchátka mi od nich nikdy moc nesedly. Naštěstí ale mohu konstatovat, že tady to neplatí. Jak byste od JBL očekávali, hlavní hvězdou jsou tu basy, které jsou občas možná až moc zesílené. Ve skladbě Written By Wolfes – Not Afraid To Die zaleží zezačátku v podstatě čistě jen na basách a sluchátka mi na uších skoro až vibrovala. Přesně jak by to mělo být. Během refrénu se přidá i zpěv, ale basy jsou stále to hlavní, takže zní vše nádherně čistě a silně, přičemž středy mají tahle sluchátka hezky vyrovnané. Právě pokud jsou písničky jednodušší a počer instrumentů najednou není moc vysoký, tak hrají sluchátka výborně. Obzvlášť když jde o basové skladby.

Pak ale přejdeme k rychlejší skladbě, jako je Written By Wolfes – Genius začátek je podobný. Začátek je opět podobný, ale jakmile už se písnička rozjíždí, tak začnou basy pohlcovat vokály a už je neslyšíte tak čistě, jak byste měli a zapadnou. Jde cítit, že jsou oproti zbytku hudby tlumené. A obzvláště dají JBL zabrat třeba Man With A Mission se skladbou My Hero. Už rockovější a komplexnější začátek nezní ve sluchátkách tak skvěle, jak byste čekali z předchozích skladeb a pak přijde refrén.

Tam sluchátka nezvládají zvuk tak dobře. Neslyšíte krásně vrstveně jednotlivé nástroje. Vokály opět zapadnou a z čistých činelů, které jste tu měli slyšet, se stává spíše jen neurčitý hluk v pozadí. Všechno se zkrátka až moc slévá dohromady a třeba houslí v refrénu jsem si ve sluchátkách skoro ani nevšiml. Jakmile se skladby zklidní, tak se kvalita opět vylepší, ale celkový dojem z poslouchání je zkrátka horší.

Jednoduše jsou basy super, byť občas možná až moc silné. Středy jsou hezky vyrovnané, ale výšky mi přijdou už zase až moc slabé, a ne moc čisté. Ty padly za oběť tomu silnému basovému projevu. Celkově vzato hraje JBL pořád na bezdrátová sluchátka ve své cenovce výborně, ale nejvíce se hodí pro lidi, co poslouchají především basově založenou hudbu či jednodušší popovější skladby. Zvládnou parádně třeba i vážnou hudbu a soundtracky, avšak opět se nesmí jednat o až moc komplikovanou skladbu.

Mimochodem zvuk si můžete ještě upravit v aplikace JBL, kde lze ovládat ekvalizér dle libosti a ve třech stupních je možné změnit sílu aktivního potlačení hluku, které funguje slušně. Rozhodně to nemá na ty nejlepší kousky na trhu, ale za dané peníze je fajn. Moc dobře nezmizí hluboké tóny, takže třeba ve vlaku, letadle, metru a podobně nepomohou tak moc, jak byste chtěli. Okolní ruch na ulici, hovory lidí a podobně už ale zvládají skvěle a v kanclu nebo doma vás odstřihne potlačení hluku od okolního světa parádně.

Vyplatí se?

Když to vezmu kolem a kolem, tak za 5 tisíc jsou JBL Live 650 BTNC vážně asi jedny z nejlepších bezdrátových sluchátek své třídy. Poměr ceny a toho co dostanete je úctyhodný. Sluchátka jsou bytelná, pro většinu lidí budou velice pohodlná, zvuk není dokonalý, ale na svou třídu je super. Plus bezva výdrž baterie a solidní aktivní potlačení hluku. Aplikace sice nemá moc možností, ovládání tlačítky je stupidní, pořád slyšíte u videí občas menší zpoždění a třeba i mikrofon je hrozný. Na hovory tahle sluchátka radši nepoužívejte.

Vím, že pro spoustu není 5 tisíc za sluchátka pořád málo, avšak nelze popřít, že patří tyhle JBL ve své třídě mezi to nejlepší a zaručím se, že budou nespočtu lidí skvěle sloužit. Je to výborný mezistupeň od levnějších a často špatných bezdrátových sluchátek k té úplné špičce.

Parametry produktu...