Nahlédněte s prototypem pohybového ovladače pro Nintendo Wii do zákoutí vývoje hardwaru Ethernetový port v ovladači asi nikdo nečekal

29.10.2018 14:00 / od Michal Šrajer
/Photos/xiaomi_mi_8_lite_foto__23_.jpg
  • Prototyp ovladače je určen ještě pro vývojářskou verzi starší konzole Nintendo GameCube
  • Hlavní pohybový ovladač a přídavný nunchuck se propojily pomocí ethernet kabelu
  • Tlačítka ovladače pocházela zase z handheld konzole GameBoye

Stejně jako každý výrobce elektroniky pracuje i japonské Nintendo roky na různých projektech, a ne každý splňuje představy svých tvůrců hned napoprvé. Nejznámějším příkladem slepé uličky Nintenda je slavný PlayStation. Ano, PlayStation měl být původně konzolí od Nintenda ve spolupráci se Sony, avšak společnosti se neshodly a Sony využilo své poznatky pro vývoj svého prvního skutečného PlayStation, kterého se prodaly později miliony a porazil ironicky konzole od Nintenda. Stejně fascinujícím pohledem do historie je i nedávno prodaný prototyp pohybového ovladače pro veleúspěšné Nintendo Wii, jenž má s výsledným produktem společný snad jen základní tvar a rozvržení tlačítek.  

Původní ovladač byl totiž navržen už pro stařičký Nintendo GameCube. Dokonce se musela senzorová lišta snímající pohyby ovladače připojit přímo do paměťové karty GameCube. Oba dva ovladače (hlavní pohybový a doplňkový nunchuck) se poté propojit pomocí prostého ethernetového konektoru, namísto vlastního proprietárního řešení ve výsledném produktu. Všechna tlačítka jsou poté prostě jen vytržena přímo z GameBoye Advance SP. Prototyp ovladače pochází z období, kdy bylo Wii známo ještě pod přezdívkou “Revolution” a prošel ještě řadou změn. Nintendo si prý neustále pohrávalo se změnami tlačítek, přičemž GameCube verze ovladače se neměla ani nikdy prodávat. Šlo jen o prototyp daný vývojářům her, aby mohli začít pracovat na hrách daleko dříve, než byla celá konzole Wii vůbec připravena.  

Opět se nám tak poodhalují zákoutí vývoje hardwaru a ukazuje se, jak zdlouhavý proces to může být a kolika změnami může jeden malý produkt projít. Na celé zprávě zklame jen fakt, že ovladač bohužel asi nikdy neuvidíme v akci. K fungování by byla totiž zapotřebí také speciální vývojářská verze konzole GameCube, která se zatím nikde neukázala. Tradiční GameCube si s pohybovým ovládáním pochopitelně nerozumí.  


Diskuze k produktu...Zobrazit vše

0 komentářů

Systémové upozornění

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Popis: You are only allowed to change your username once every 90 days. A record of your username change will be displayed in your public profile, but your old username will not be displayed.

Chyba formuláře

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.

V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Úspěšně provedeno

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Informace

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Nějaká informace

NÁZEV PROBLÉMU

Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?

Problém s přihlášením

UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL

Zadaný email není ve správném tvaru.


Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.