V rámci vypjaté polotické situace mezi Indií a Čínou začala letos Indie prošetřovat velké čínské společnosti na tamním trhu.
V hledáčku byl Huawei, Xiaomi, vivo nebo OPPO a skoro u každého se našel nějaký způsob, jak chtěli ušetřit a neplatit potřebné poplatky či daně.
Nelze se tedy divit, že byť Honor zatím předmětem vyšetřování nebyl, tak stejně dává společnost raději zpátečku z indického trhu.
Aktualizace:
Podle všeho byla původní zpráva špatně pochopena a přeložena. Honor se nestahuje z Indie, pouze bude celkově obezřetnější, co se pratnerů týče a podobně. Prezident mluvil prý o původním stáhnutí ze země před pár lety, když musel odejít mateřský Huawei a pochopitelně tak sebou vzal také Honor. Naopak se nyní Honor stále snaží vybudovat zpět zastoupení, které tratil.
Původní zprávu naleznete níže.
Reklama
Indie se v poslední době pustila do čínských výrobců telefonů a u několika značek se zjistilo, že se vyhýbaly placení daní, různých poplatkům a podobně. Zkrátka se šetrilo. Díky tomu pochopitelně operovaly společnosti mnohem laciněji a mohly si také dovolit nižší ceny svých produktů na tamním trhu. Od února letošního roku však tyto praktiky patrně spousta výrobců opustila.
Nejprve se prohledávaly začátkem roku kanceláře Huawei, v květnu bylo zabaveno 725 milionů dolarů Xiaomi a nedávno byly zmraženy bankovní účty viva, když se zjistilo, že přesouvalo 8 miliard dolarů mateřské společnosti, aby se vyhnulo placení daní. Zatím posledním případem bylo poté OPPO, které se zase vyhýbalo placení celních povinností ve výši 551 milionů dolarů.
Není tedy divu, že prezident Honoru George Zhao oznámil, že se společnost stahuje z indického trhu. Honor bude v Indii stále prodávat telefony, avšak společnost přestane na tamním trhu působit napřímo. Pobočky a zaměstnanci Honoru jsou tak minulostí. Nyní bude značka vystupovat jen přes své lokální partnery. Stejně to má také třeba u nás nespočet výrobců telefonů. Zhao ve své vyjádření říká, že chce společnost raději zvolit velice bezpečný přístup k vystupování na indickém trhu.
Zároveň zmiňuje, že dát dohromady indický tým dalo Honoru hodně práce, ale vzhledem k “očividným důvodům” byl rozpuštěn. A to vše i přesto, že se Honoru začínalo po Číně dařit pomaličku také v Indii. Nutno také zmínit, že oficiálně nebyl Honor v Indii zatím předmětem jakéhokoli vyšetřování, ale dává smysl, že si chce dát společnost pozor. Což může také naznačovat, že vše probíhalo alespoň z části podobně jako u ostatních značek. Rozhodně se také musí upozornit na fakt, že podobné praktiky nejsou cizí ani nečínským značkám na jiných trzích. Vzhledem k dlouhodobě velice vypjaté situaci mezi Indií a Čínou není ale divu, že si tamní složky posvítily právě na čínské společnosti, které jsou v Indii extrémně úspěšné a patří mezi největší v zemi.
Být Indií, tak si na jakýkoli čínský ELEKTRO PRODUKT (samo vyjma prokazatelně elektronicky dementních ;) dávám SETSAKRA MAJZLA nejen z ekonomického hlediska - což ostatně platí i pro nás jakož i veškerý tzv. Západ, neb prakticky VŠE SBÍRÁ NEMALÉ OBJEMY DAT s cílovou destinací v domovské Číně...
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.