Americká společnost má opravdu svérázný přístup k marketingu, obzvlášť jakmile dojde na propagaci jejích smartphonů.
Federální obchodní komise USA odhalila, že v době vydání Pixelu 4 zaplatil Google několika rádiovým stanicím za to, aby lákaly posluchače na zařízení.
Vybraní reportéři měli za úkol přečíst dopředu připravený scénář, jenž na smartphone pěl samou chválu, Google tím údajně projevil neúctu k pravidlům reklamy a čeká ho vysoká pokuta.
Strýček potížista, nebo-li americký Google, opět stojí před soudem. Nejsou to ani dva měsíce od doby, kdy musel vysolit státu Arizona 85 milionů dolarů za to, že nezákonně shromažďoval data o poloze uživatelů Androidích smartphonů. A už má na krku další skandál. Tentokrát se spravedlnosti proti němu domáhá Federální obchodní komise společně se sedmi americkými státy Arizonou, Kalifornií, Georgií, Illionois, Massachusetts a Texasem. Podle žalujících Google v letech 2019-2020 věnoval mediální společnosti iHeartMedia a dalším jedenácti rozhlasovým stanicím celkem 4,6 milionů dolarů na to, aby odvysílaly klamavé reklamy propagující tehdy nejnovější Pixel 4.
Jádro problému spočívá v tom, že technologický obr chtěl, aby osobnosti rádiového vysílání dělali upoutávky na telefon, který si neměli ani šanci vyzkoušet. Google sice na svou obranu tvrdil, že poskytl těmto "influencerům" pět modelů, ale Komise později přišla na to, že nikomu z nich se reálně do rukou žádný z těchto Pixelů nedostal. Místo toho všichni tito lidé obdrželi předepsaný scénář, který měli během vysílání přečíst. Scénáře obsahovaly následující dialogy: "Jediná věc, kterou miluji víc než pořizování dokonalých fotografií? Pořizování dokonalých fotografií v noci. S Google Pixel 4 je obojí hračka. Je to můj nejoblíbenější fotoaparát v telefonu, zejména při slabém osvětlení díky režimu nočního vidění." V dalším scénáři rozhlasoví reportéři uvedli: "Fotil jsem jako v ateliéru všechno možné... fotbalový zápas svého syna... meteorický déšť... vzácnou sovu pálenou, která přistála na mém dvorku."
Podobně laděné byly texty, které měly chválit funkci hlasového asistenta. Ani tu si pochopitelně moderátoři předtím nemohli otestovat, ale přesto hovořili jako by telefon vlastnili. Tyto reklamy se odvysílaly v průběhu dvou let až 29000krát a každý měsíc je mělo možnost slyšet až 245 milionů lidí. Federální obchodní komise a sedm Spojených států požaduje od Googlu a iHeartMedia za lživá tvrzení o vlastnictví zařízení v daných upoutávkách na 9,6 milionů dolarů, což v přepočtu přesahuje částku 225 milionů korun.
Ředitel Úřadu pro ochranu spotřebitelů Samuel Levine k tomuto případu uvedl: "Společnosti Google a iHeartMedia platily influencerům za propagaci produktů, které oni nikdy nepoužívali, čímž projevily zjevnou neúctu k pravidlům pravdivosti reklamy." Generální prokurátorka státu Massachusetts Maura Healeyová na to konto dodala, že "lidé kategoricky dávají více na zkušenosti z první ruky a spotřebitelé očekávají, že rozhlasová reklama bude o produktech pravdivá a transparentní, nikoliv zavádějící a s falešnou podporou." Technologický gigant byl tedy opět shledán odpovědným za podvod na běžných lidech a bude muset platit. Vyjádření z jeho strany k tomuto obvinění zatím ale nikdo nezveřejnil.
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.