Celosvětově nejprodávanější značky jsou za první čtvrtletí jako vždy Samsung, Apple, Xiaomi, vivo a OPPO, avšak v Evropě se nám vše mění.
U nás jsou dražší telefony nad 800 eur stále populárnější, a zatímco Motorole se meziročně výrazně snížily prodeje, tak Googlu rostou v Evropě zdaleka nejvíce.
V poslední dnech nám vycházejí průzkumy trhů za první čtvrtletí letošní roku. Předně tu máme Counterpoint s globálním rozdělením trhu smartphonů. Samsung je opět na prvním místě s 20 %, co se podílu týče. Prodeje této značky drží na prvním místě letos zatím kupodivu nejvíce Galaxy A16, jež je velice populární v USA. Globálně si typicky vede dobře také Galaxy A06 nebo Galaxy S25 Ultra.
Nejprodávanější telefony má ovšem Apple, jenž je těsně na druhém místě s 19 % trhu, což je meziročně za stejné období růst o 2 %. I zde se mění pořadí popularity, jelikož největší a nejdražší iPhone 16 Pro Max je až na druhém místě, a ne na prvním jako obvykle. Letos táhne více kupodivu základní iPhone 16, jenž si prošel loni designovou proměnou. Na třetím místě je s 14% podílem Xiaomi, jež má v TOP 10 nejprodávanějších telefonech na světě v prvním čtvrtletí 2025 pouze Redmi 14C 4G. Pořád je to však alespoň něco, loni neměla značka v tomto pořadí ani jeden telefon. TOP 5 globálních značek uzavírá vivo a OPPO, kteří jsou na tom typicky prakticky stejně se 7% podílem.
Reklama
Pro našince bude ovšem možná zajímavější průzkum evropského trhu od agentury Canalys. V Evropě (bez Ruska) se prodalo 32,4 milionů telefonů, ale celkově se díváme o 2 % nižší poptávku než loni za stejné období. Nejvíce populární je Samsung, jehož řada Galaxy S u nás zářila. Ostatně zaznamenal Samsung v Evropě rekordně vysokou průměrnou cenu svých prodávaných telefonů. Zákazníci tedy volí prémiovější modely stále více.
To je trend v celé Evropě u všech značek. Nakupujeme sice méně, ale zato dražší produkty v kategorii nad 800 eur, jež hlásí rekordní prodeje. O 10 % více než loni se daří letos zatím v Evropě Applu na druhém místě, zatímco Xiaomi meziročně prodeji lehce kleslo o 2 %, ale je s velkým náskokem stále na místě třetí největší značky Evropy. Na čtvrtém místě je opět Motorola, avšak té prodeje meziročně klesají nejvíce o 19 %. Zákazníci tedy značku začátkem letoška spíše opouštějí. Prémiové produkty Motoroly zkrátka netáhnout a levnější produkty se už neprodávají tolik jako dříve.
Důvodem nižšího zájmu přitom bude ale patrně také loni výrazně rozšířená dostupnost hardwaru Googlu v Evropě. Jeho telefony Pixel krásně hrají dohromady s evropským chtíčem po prémiovějších produktech a odklonu od čínských značek. Googlu tak prodeje v Evropě narostly meziročně o 43 %, nejvíce ze všech výrobců, a je tak najednou na místě páté největší značky s podílem 3 % evropského trhu a je tak pouze 2 % za Motorolou. Je tedy možné, že pokud se povedou letos také Pixely 10, tak může Google příští rok skočit u nás i na čtvrté místo.
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Nastavení cookies: Aby web fungoval, tak jak ho znáte
Aby naše webové stránky fungovaly správně, našli jste na nich, co hledáte, ušetřili spoustu času a nezobrazovaly se vám věci, které Vás nezajímají, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se ukládají ve vašem prohlížeči.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.