ASUS má v Ostravě servis pro celou Evropu. Byli jsme uvnitř Zajímavá prohlídka servisních prostor

02.04.2020 10:30 / od Honza Nuc
Xiaomi Mi 9
  • Nedávno jsem měl možnost navštívit servisní středisko společnosti Asus v Ostravě.
  • Středisko má překvapivě široký záběr, a to ne kvůli množství služeb, které nabízí, ale spíše kvůli tomu, že obstarává servis pro evropské státy.
  • Ne nadarmo se tedy říká, že je Česká republika srdcem Evropy.

Servis sídlí jenom pár minut chůze od ostravského hlavního nádraží, takže nám cesta k němu netrvala nijak zvlášť dlouho. Jako klasický zákazník se do něj však nedostanete, musíte využít služeb kurýra, po kterém odešlete notebook, telefon, grafickou kartu či základní desku.

Kurýr totiž odveze váš produkt do servisu zdarma a především se můžete domluvit, kde se setkáte. Nemusíte tak vůbec vylézt z domu. A konkrétně dnes, v době karantény, se taková možnost hodí. Jinou věcí je pak reklamace u prodejce, jejíž režii si právě prodejce řídí sám a se servisem Asus komunikuje výhradně on za vás. Celá reklamace tak může trvat daleko déle. Stejně tak kvůli koronaviru se může nyní reklamace protáhnout.

Pokud tedy odešlete, například notebook, do servisu po kurýrovi, jeho oprava zabere maximálně pět dní. Respektive, Asus uvádí, že až 92 procent notebooků do oněch pěti dní opraví. U grafických karet či základních desek pak většinou servis samotný trvá obvykle maximálně tři dny, pokud se neobjeví žádné komplikace při opravě. Pokud se komplikace objeví, servis vás může ještě dodatečně kontaktovat a požádat o upřesnění závady a případně další popis, který by technikovi pomohl porozumět, v čem by mohl být problém.


Průběh a zpracování oprav

Poté, co kurýr převezme od zákazníka (případně prodejce) produkt určený k opravě, doveze jej do servisního střediska. Tam si jej pracovníci převezmou, zanesou do systému pod evidenčním číslem, nafotí ho ze všech stran.

Důležité je zmínit, že celý proces příjmu zásilek, jejich rozbalování/zabalování i evidence, je pod dohledem kamer se záznamem. Pokud by se totiž zpětně objevil jakýkoliv problém a bylo by potřeba dokázat, jakým způsobem se se zásilkou zacházelo, servis Asus je chráněný, neboť může nabídnout kamerové záznamy dopravcům, případně obchodní inspekci.

Jdeme ale dál. Po veškerých přijímacích procesech už putuje telefon (nebo notebook, grafická karta či základní deska) k servisním technikům, kteří si postupně jednotlivé položky k opravě odebírají pod sebe. Pak už začíná klasický kolotoč procesů, kdy si technik přečte popis závady, produkt vyzkouší a pokud potřebuje nějaké díly k opravě, pošle si pro ně transfer. V případě, že závadu technik neobjeví, zjišťuje dále, případně se spustí kolečko dotazování s majitelem zařízení, aby se zjistilo, v čem by mohl být problém.

V případě úspěšné opravy však technik vyhotoví závěrečnou zprávu a poté je možné odeslat produkt k expedici zpět zákazníkovi. Za doručení zásilky opět zákazník neplatí. Samozřejmě je opět pořízena dokumentace kamerami jak samotného produktu, tak vnitřku balení i zabalené krabice. Přepravní služba totiž může mnohdy zásilku znehodnotit.


Na podvádění v servisu přijdou

Při návštěvě servisu nám vedoucí pracovníci vysvětlovali i různé neduhy, se kterými se setkávají. Někteří koumáci se totiž snaží notebook, telefon či grafickou kartu záměrně poškodit, aby dostali zadarmo výměnu rozbité části. I na takové případu jsou v servisním středisku Asus připravení a za jejich dlouholeté působení dokáží identifikovat, zda se náhodou právě o úmyslné rozbití jedná či nejedná.

U grafických karet i někteří zájemci o opravu klidně vyměňují výrobní čísla za jiná. Na kartě je však více způsobů, jak výrobní číslo zjistit, a tedy i malá šance, jak servisního technika přechytračit.


Telefony a notebooky pro Česko i Slovensko

Do ostravského servisního střediska Asus putují grafické karty i základní desky z celé Evropy, ale u notebooků a mobilních telefonů je tomu jinak. Chytré telefony a notebooky totiž Asus servisuje pouze českým a slovenským občanům.

Podle informací ze servisu se ale chystají rozšířit servis také pro Francouze, a to zřejmě během letošního roku. Uvidíme však, jak celou situaci v servisu ovlivní současná globální krize a vir COVID-19.


 

 

 


Diskuze k produktu...Zobrazit vše

0 komentářů

Anketa

Systémové upozornění

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Popis: You are only allowed to change your username once every 90 days. A record of your username change will be displayed in your public profile, but your old username will not be displayed.

Chyba formuláře

UŽIVATELSKÉ JMÉNO

Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.

V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Úspěšně provedeno

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Informace

FORMULÁŘ

Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.

Nějaká informace

NÁZEV PROBLÉMU

Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?

Problém s přihlášením

UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL

Zadaný email není ve správném tvaru.


Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.

Hodnotit tento produkt

VOLITELNĚ: Pokud nechcete přijít o důležité informace o telefonech, vyplňte svůj e-mail a my Vás budeme pravidelně informovat.

Přeji si být informován:

Informace bez starostí

TO NEJLEPŠÍ Z TECHARENY V EMAILU

Pravidelný výpis toho nejzajímavějšího do Vaší e-mailové schránky.