Přední američtí vývojáři dostali z Cupertina pozvánku na online sešlost, kde byli motivováni si zaplatit reklamu svých aplikacích v App Storu.
Apple se snaží už dlouhodobě rozšířit své pole působnosti v reklamním průmyslu, právě skrze svůj obchod cílí nejvíce na majitele iPhonů či iPadů.
Analytici odhadují, že Apple Search Ads, reklamní systém společnosti, vydělal již v roce 2018 500 milionů dolarů, v roce 2022 by to mělo být závratných 5 miliard.
Světovým trhem smartphonů momentálně hýbou nové iPhony 14, které se v doprovodu osmé generace Apple Watch a Watch Ultra, představily 7. září v kalifornském Cupertinu. Apple ale neprofituje pouze z prodeje svých jablečných produktů, nýbrž se dost angažuje také v reklamním odvětví. Již v roce 2016 společnost založila vlastní reklamní systém nazvaný Apple Search Ads (ASA), jehož hlavním úkolem bylo zprostředkovávat prostor jednotlivcům či větším firmám pro zviditelnění jejich reklamy v App Storu, pochopitelně za určitý poplatek.
Doposud mohli majitelé iPhonů či iPadů ve Storu potkávat tyto reklamy především na hlavní stránce nebo při zobrazení výsledků vyhledávání. Zároveň ale americká společnost myslela také na své zákazníky, kteří od vydání aktualizace iOS 14.3 mají možnost odmítnout sledování jejich dat konkrétní aplikací. Veskrze je každá aplikace povinna se daného uživatele zeptat, zda smí jeho data používat. Tento krok okamžitě napadl Facebook, který svůj pohled na věc zdůvodňoval tím, že jeho konkurent údajně ničí malé podnikatele, kteří se spoléhají při své práci na jejich shromažďování dat. Apple se bránil tvrzením, že jednoduše chce, aby jeho uživatelé měli povědomí o tom, jaká aplikace je sleduje. To byl rok 2020. Letos se tímto krokem inspiroval i Google, když do Androidu 13 implementoval stejnou funkci. Takže také majitelé Androidích smartphonů s nejnovějším OS budou dostávat od appek povinná oznámení o shromažďování dat.
Co se týče zobrazovaní reklam, v tomto ohledu nebyl do poslední doby Apple zdaleka tak intenzivní jako Google. Letos se ale objevily první spekulace o tom, že Cupertino chystá rozšířit prostor pro reklamní upoutávky, a to nejen ve Storu, ale například i v Mapách, nebo ve vlastních aplikacích pro knihy a podcasty. Aktuálně společnost rozeslala pozvánky významným vývojářům, o čemž na Twitteru informoval renomovaný analytik Eric Seufert. Ti byli vyzváni, aby se připojil k online události, naplánované na 21. září, a zároveň si zaplatili u Applu reklamu. V této pozvánce také zaznělo, že reklamy v App Storu do konce roku najdou uživatelé na více místech.
Patrně tedy končí éra, kdy iPhony a iPady byly skoro bez reklamních spotů. Pochopitelně je jasné, stejně jako Google či jiné společnosti, také Apple se dnes nemůže spoléhat jen na prodeje svých jablíček. Navíc si díky ASA slušně vydělává, v roce 2018 dosáhl tržeb jen za příjmy z reklamy až 500 milionů dolarů. Dle analytika Americké Banky Wamsi Bohana se tato částka posune ještě dál. Jen za letošní rok se prý dostane na neuvěřitelných 5 miliard korun dolarů. Obecně to nemůžeme mít Applu za zlé, nové základní iPhony nezaznamenaly takovou poptávku, jak se očekávalo, a tak musí Tim Cook a jeho tým shánět finance také někde jinde.
Popis:You are only allowed to change your username once every 90 days. A record
of your username change will be displayed in your public profile, but your old
username will not be displayed.
Chyba formuláře
UŽIVATELSKÉ JMÉNO
Tato položka byla zadána chybně. Prosíme o kontrolu správnosti zadání.
V případě
opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Úspěšně provedeno
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Informace
FORMULÁŘ
Kontrola formuláře proběhla v pořádku. Formulář byl správně vyplněn a úspěšně uložen.
Nějaká informace
NÁZEV PROBLÉMU
Stojíte před rozhodnutím, jestli si zvolíte ANO pro pokračování a nebo NE pro zrušení operace. Co si vyberete?
Problém s přihlášením
UŽIVATELSKÉ JMÉNO / EMAIL
Zadaný email není ve správném tvaru.
Prosíme o kontrolu správnosti zadání. V případě opakování této chybové hlášky nás prosím kontaktujte na info@techarena.cz.
Využijte pohodlné přihlášení facebookem bez nutnosti cokoli vyplňovat nebo se registrujte emailem. S uživatelským účtem si můžete zvolit jaké novinky si přejete od nás dostávat nebo třeba pod články diskutovat s ostatními uživateli.